En platt-TV till morfar?

Jag såg på TV igår att årets julklapp hos den gigantiska elfirman är en....platt-TV.

Well, jag måste leva i en annan värld, för bland det sista jag tänker mej att köpa som julklapp är en platt-TV.
Hur har folk råd?
Hur resonerar man?
Går man in på den gigantiska elfirman och tänker Kolla!! Precis en sån där platt-tv för tietusen är det ju morfar önskar!! ??
Tar men den sen under armen och går ut, eller betalas allt sånt här på avbetalning?
Jag fattar det inte.

Eller är det kanske så att familjen går in på den gigantiska elfirman varpå pappan i huset med salig blick förklarar att I år mina kära barn så får ni bara EN julklapp och den skall ni dela med edra syskon och mamma och pappa. Titta vilken fin platt-TV!!
Sen hänger han upp den i mammas och pappas sovrum och gud nåde den unge som vågar vidröra denna älskling.

Men vad gör man inte för att få se Karl-Bertil Jonsson i högupplöst widescreen dela ut julklappar till de fattiga människorna på samhällets soptipp.

Kom hit så får du lukta på fjärrkontrollen, pojke.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback