Trafikdårar!!!

Alltså, here´s the deal:
Göteborgaren i allmänhet är en trevlig och go gôbbe, men sätt honom bakom en ratt och en förbränninsgmotor och göteborgaren genomgår en personlighetsförändring i Dr Jekyll och Mr Hyde-klass.
Fan flyger i honom!

En göteborgare i trafiken är arrogant, oförstående, saknar humor, är störst-bäst-och-vackrast, snabbast, har mest bråttom och är allmänt dum i huvudet.
En göteborgare i trafiken är helt enkelt helt jävla livsfarlig.

Filbytet i Tingstadsmotet varje morgon är ett chickenrace i Hollywood-klass.
Jag ser Steve McQueen blåsa förbi i ytterfilen i 90 knyck för att sen pressa sej före en tradare.
På insidan kommer Keanu Reeves farande i en buss som skall fram, men denna buss är förbanne mej inte kapad och bombhotad, ty den är en minut sen från Hindås.
Bakom mej ser jag Burt Reynolds i en svart Trans Am sick-sacka sej fram mellan filerna.
Jag blinkar höger, ser mej om över axeln, bilen bakom mej blinkar vänster för filbyte, alltså klar sikt och klart för filbyte.
VROOOOOM, där hittade visst Bruce Willis en lucka till höger om den bakomvarande bilen och hann före mej med en hårsmån.

Men det är inga filmstjärnor i bilarna, utan helt vanliga Svenssons som tappat allt vett och sans.

Jag kräver en gräddfil för alla icke infödda göteborgare.
Sen kan Kal och Ada leka Hollywood för sej själva.


Kommentarer
Postat av: FB

Det måste känts skönt att komma upp till Stockholm i somras och köra bland lite civiliserat folk. ;-)

2005-12-23 @ 12:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback