Uppdatering Op Törnrosa

Tidigare i Op Törnrosa:

Till min lille klimp
Måltavla

Operation Törnrosa inleddes natten mot onsdag.

Orsak till Op: Moder och fader trötta och gnälliga på grund av måltavlas oförmåga att sova hel natt.
Målet för Op: Att få måltavla att sova hel natt utan krav på napp och välling.

Natten mot torsdag:
Fader somnar i soffa.
Moder skall leda op själv.
Måltavla vaknar kl. 22.00 och 00.00.
Trolig orsak: Ny tand.
Måltavla vaknar 01.00 med bajs i blöja och allmänt gnällig.
01.00 måltavla ännu vaken, grinig.
Moder väcker fader: -Jag måste få sova!!
Måltavla bäres ut i spjälsäng till vardagsrum, moder somnar med öronproppar i dubbelsäng.
Fader övertar ansvar för op, tröstar måltavla och får denne att somna om vid 02.30.
05.45 klocka ringer, måltavla ännu sovande.
Framsteg.

Natten mot fredag:
Måltavla förhållandevis sent i säng efter firande av morfar.
Somnar vid 20.30 ca.
Sover sen till otroliga 04.20!!
Fader tröstar, ger napp och buffar rumpan en stund.
Måltavla somnar om vid 04.50 ca, sover till 06.10!!
En stor framgång i Op Törnrosa.

Fortsättning följer...

Mitt namn är Dennis Carlsson, och detta är de längsta nätterna i mitt liv.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är inte lätt att vara förålder va??

Men gud va mysigt att han nån som bara älskar dig...som ropar pappa och ser ut som en docka...

*lite avis som du kanske märker*

Men men min tid kommer...

Ha den trevlig helg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback