Jetvrål från barndomen

Ett JAS brötade alldeles nyss förbi ovanför mitt kontor, och då slog det mej hur sällsynt det är nuförtiden att man får höra ett jaktflyg braka fram i luften.

Jag vill dra mej till minnes att det under min barndomstid allt som oftast, säkert flera gånger i veckan, drog ett par Viggen över trädtopparna.
En gång vill jag minnas att de flög så lågt över barndomshemmet att jag sprang in till morsan av ren förskräckelse.
Nu bodde vi i och för sej vad jag begriper mitt i en flygled mot F6 i Karlsborg, men ändå.
En gång såg jag två Viggen duellera högt, högt där uppe.
De flög runt och runt och det såg...fridfullt ut.
Som en luftens balett långt däruppe i det blå.

Minnen från en svunnen tid är det.
Man kan fråga sej om det är av godo eller ondo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback