Det var INTE bättre förr...

I min gröna ungdom, mellan 1978 och 1990, var svenska landslaget i fotboll inte med i ett enda stort internationellt slutspel.
Jag minns än idag mina egna tårar då Sverige en mörk höstkväll i Bratislava 1985 fick stryk mot dåvarande Tjeckoslovakien med 2-1 samtidigt som Portugal helt sensationellt slog dåvarande Västtyskland med 1-0 borta och snodde VM-platsen för Sverige.

Nu är vi med all önskvärd sannolikhet klara för vårt fjärde raka stora slutspel, och den ibland ifrågasatte Lars Lagerbäck står stabil som en norrländsk fura och dirigerar sina mannar.
En ny magisk sommar står för dörren, men det vill nog till att Freddie/Zlatan/Henke är i högform om det skall bli ett nytt "USA -94".
Saknaden av Zlatan var tydlig i helgens drabbning.

Apropå helgens VM-kval så står Svennis Eriksson för årets citat så här långt, då han trots klar VM-plats blir utskälld av de engelska tabloiderna.
Krönikören Brian Woolnough från Daily Star rasar efter matchen:
- Vi alla som sitter här i rummet är eniga om att England gjorde en dålig match. Du säger tvärtom. Det innebär att du måste se saker som vi inte ser.
- Ja, det är därför jag har det här jobbet, sa Svennis.

Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,710735,00.html

Helt briljant.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Jo, jag grät också framför radion till Tommy Engstrands egna tårar.
Det var så stort sedan när vi var med 90.
Och efter den ilskan blev det så enormt stort 94.

2005-10-10 @ 23:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback