Imorgon jag lovar, inte ett ont ord...

Det är tio låtar in i Lundells fantastiska konsert på Tyrol igår som det händer:
Läpparna börjar darra och jag känner hur tårarna bryter fram i ögonvrån.

Ulf Lundell spelar Inte ett ont ord, hymnen till sin då nyfödde son, en låt från skilsmässoplattan Den Vassa Eggen.
Det är så otroligt starkt att jag finner mej själv stå med gåshud över hela kroppen och kippa efter andan.
Låten är skriven ur ett skilsmässoperspektiv, men här finns några rader som berör mej så oerhört djupt.
Ni som känner till vår historia kring våra barns tillblivelse förstår kanske hur jag känner det när Lundell sjunger dessa rader till sin son:

Det är sant
att jag knappast trodde
att vi två skulle träffas
Men nån ville nåt annat
och jag är glad för det

Jag hade kunnat gå från spelningen redan efter denna låt, och kvällen hade varit fulländad för mej.
Om konserten i övrigt finns inget mer att säga än just Inte ett ont ord..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback