Sommar i oktober?

Strålande solsken, klarblå himmel och arton grader varmt idag.
Skönt givetvis, men det är något som inte stämmer.

Vart tog våra fyra årstider vägen?
Förr om åren vill jag minnas att det fanns nåt som hette "vår" och "höst".
När togs beslutet att lägga ner dessa enligt mej ganska charmiga tider på året?

Under våren hann man tidigare liksom vänja sej vid och ställa om till sommarklimatet.
Nuförtiden är det ena veckan snömos nollgradigt och halt, för att veckan efter vara 20 grader varmt och överblommade vitsippor.
Hösten skall vi inte tala om.
Då kunde man gradvis vänja sej vid den smällkalla vintern.
Nu är det 18 grader varmt och sol, för att om några veckor övergå i isiga vindrutor, blixthalka och ett jämntjockt lager pudersnö.
Jag gillar inte läget.

Vem har bestämt att det skall vara så här?
Finnes regeringsbeslut?
Är EU inblandat?

Nej, jag håller George W. Bush personligt ansvarig för detta illdåd mot naturens gilla gång.
Också.

Kommentarer
Postat av: Nestor

Ingen direkt kommentar till detta utom att JAG gillar läget.

Men de här kommentarerna är inte lätt att se. Får tryck F5 flera gånger........

2005-10-11 @ 16:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback