Vintertid

Klockan är kvart i fyra måndag eftermiddag, och det börjar redan skymma på utanför fönstret.
Om någon vecka är det mörkt när man åker hemifrån och mörkt när man kommer hem, och däremellan sitter man på ett kontor med solfilm på fönstren.
Man kanske borda installera UV-lysrör i armaturen?
Kan man driva den saken i arbetsmiljödomstolen?

Jag tycker det är jobbigt med tidsomställningen.
Jag får jetleg.
Nu är klockan 16.45 enligt mitt huvud, och jag borde var hemma hos frugan och barna vid den här tiden.
Det blir inte bättre av att barna är (lyckligt?) ovetande om detta experiment med naturen och givetvis vaknade vid 05.00 i går morse, i tron att klockan var 06.

Ikväll blir det troligen tidig sänggång, förmodligen vid klockan 21, vilket då alltså egentligen är 22.
Eller är det nu som klockan verkligen är 21?
Skitsamma, jag är lika trött vilket som.

Man kanske borde satsa på aktier i kaffeindustrin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback