Lördag morgon 06.37...

...och lilleman har som vanligt varit vaken en dryg timme.
Detta trots att han somnade i mammas famn vid 21-tiden igår kväll på morfars fördelsedagskalas, helt slut efter stoj och stim.

Elias vaknar endast undantagsvis senare än 05.00.
Då kryper han ner till sängändan, ställer sej på knä och tänder lampan i sitt och storasysters rum.
Eftersom storasyster har ärvt mammas morgonhumör, så blir det till att snabbt som ögat kuta upp ur sängen, hämta honom och släcka lampan innan bomben briserar.

Det har varit, och är, rätt jobbigt med dessa tidiga mornar.
Men det är å andra sidan helt fantastiskt vad man ändå vänjer sej.
När jag bodde ensam sov jag minst åtta timmar varje natt, och var ändå trött och seg på jobbet.
Idag ligger man i sängen åtta timmar, men då inkluderar det minst en tur in till Elias för att ge honom nappen och söva om honom plus att han då vaknar så tidigt.
Jag njuter med mina grusiga ögon.

Nu går han genom vardagsrummet och tittar under lugg på pappa och pillar sej i naveln.
Jag tror någon är hungrig på välling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback