Fascinerande rondellbygge

Jag erkänner:
Jag när en märklig fascination för vägarbete i allmänhet och trafikomläggningar i synnerhet.

Under hösten har det brötats och grävts och asfalterats och stängts av på Mölndalsvägen i höjd med Statoilmackarna.
En ny rondell har tagit form som ersättare för det gräsligt köbildande trafikljus som tidigare stoppade upp all trafik.
Då jag åker genom denna korsning varje dag på väg till och från jobbet har jag med stigande nyfikenhet funderat över hur de skall lösa det och det problemet, och varför flyttar de bron över ån, bryter upp spårvagnsrälsen och lägger in refugen just där?
Jag har otåligt väntat på att de skulle öppna sista delen av den nya bron över Mölndalsån, enbart därför att jag vill "se hur det blir" när jag kör genom rondellen och upp på just den delen av bron.
Nu är bron, och rondellen, i princip klar och det blev jävligt bra.

Funderar på att köra några extra varv på vägen hem för att kolla om jag missat nåt viktigt.
Ser ni en röd Passat av nittiofem års modell köra in på fjärde varvet i rondellen vid kvart-i-fem-snåret i eftermiddag så vet ni nu vem det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback