Pappaledig

Idag inleddes en ny era i livet.
Jag skall vara pappaledig på 60 procent fram till november.
Jobb måndag och tisdag kommer följas av pappaledighet onsdag, torsdag och fredag.
Jag ser verkligen fram emot detta, och förhoppningsvis kommer ni här kunna ta del av både med- och motgångar under den här tiden.

Jag mjukstartar lite denna onsdag eftersom farmor, dvs min mor, varit här sen söndags.
Så hjälp med stryktvätt och mat är aldrig fel första dagen.

Frugan sov gott inatt och kom iväg i god tid till sitt nya jobb.
Jag hoppas och tror det kommer funka kanon.

Har just varit iväg med lilla tjejen på dagis efter en veckas frånvaro på grund av öroninflammation.
Hon verkade tycka det var kul att se sina kompisar och fröknar igen.
Hon sa inte ett knyst när jag gick utan gick direkt till sin fröken.
Rätt skönt om man säger så.
Dock stod där en fet lapp att det gick magsjuka på dagis, så ta i trä....

Nu ligger lillkillen och försöker sova en stund.
Själv skall jag försöka bringa ordning i den nystrukna tvätten.
Dagens I-landsproblem.

Dagens väderlek: Strax under nollan och moln.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Nestor

Lycka till!

Been there - done that. Redan 1977..........

2006-01-18 @ 09:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback