Dagarna går

Inte klokt, bara två månader kvar av min pappaledighet varav fyra veckor av dessa är semester.
Vart har veckorna tagit vägen?

Just nu ligger de små liven och sover.
Lille killen i sin säng och lilla tjejen i soffan.
De var en sväng hos mormor och busade medans pappa åt jubileumsmiddag med mamma.
Det är idag sex år sen vi träffades för första gången.
Så mycket har hänt att man ibland måste stanna upp för att kunna tänka efter.
Jag är definitivt inte densamme som jag var då.
En del till det sämre, men till största delen definitivt till det bättre.
Just nu kan jag knappt tänka mej själv leva det liv jag gjorde då, ensam i min tvåa i lilla Habo.
Livet tog av åt höger den här dagen och den vägen har jag inte för en sekund ångrat att jag följde och fortfarande följer.

Det skall bytas fönster i lägenheten, specifikt i vardagsrummet.
Huset är inbyggt i byggarbetsställningar och möblerna har flyttas en och en halv meter från fönstret enligt anvisningar.
Trean blir nu några kvadratmeter mindre i två veckor då det även skall bytas panel på balkongen och målas om.
Det kommer bli skitbra, men lite brötigt under tiden.
Lite jobbigt blir det ju att vara utan persienner och markis nu när det skall bli som varmast.
Men men, det lär gå det också.

Fotbolls-VM...
Min tanke var att blogga järnet under denna stora begivenhet, men jag la ner innan jag ens började.
Det finns helt enkelt inte tid.
Mycket synd bara att våra svenska spelare inte lyckades pricka formtoppen till detta mästerskap.
Spelare som Zlatan, Henke, Mellberg och Edman har varit en skugga av det de kan, och det håller inte.
När sen Anders Svensson visar sej vara dels en skvallerkärring som går till media och babblar bakom ryggen på sina lagkamrater och dels en lipsill som verkar vara i total avsaknad av självinsikt, ja då är det inte lätt att lyckas i längden.
Lagerbäck bör gå.
Inte för att han gjort ett dåligt jobb, utan för att det nu är tid att låta någon annan finslipa sina idéer så vi kommer väl förberedda inför VM i Sydafrika 2010.
Men så lär inte bli fallet i det landslag som dricker mellanmjölk och klappar varann om ryggen utåt när de i själva verket slår varann på käften inbördes.
Det kommer bli ett tufft EM-kval.

Får snart väcka barna så de inte sover för länge.
Annars blir det stört omöjligt att få dem i säng ikväll.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback