Berg-och-dalbanan

Vissa veckor har högre berg och djupare dalar än andra.
För en vecka sen begravdes Alvar "Pajsen" Carlsson i Gustav Adolfs Kyrka.
En mycket fin begravning blev det.
Jag trodde aldrig jag mellan tårarna skulle skratta framme vid kistan och sista avskedet, men så blev det, och jag är helt säker på att Pajsen själv log uppe i sin himmel och var mäkta stolt över sina barn den här dagen.

I lördags kväll ringde så kompisen och berättade att det hänt en hemsk olycka samma onsdag.
En gemensam vän och bekant från Lundellforumet "På fri fot" hade förolyckats i en MC-olycka.
Jag träffade bara Kalle ett fåtal gånger, men han gav ett djupt intryck med sin livsglädje, intelligens och framåtanda.
Vi levde totalt skilda liv, och jag var inte alltid på samma våglängd som denne glade spelevink, men det känns så otroligt onödigt att en man med sina bästa år framför sej skall försvinna från jordelivet på detta sätt.
Kalle, jag har numret kvar på mobilen.
Jag kanske ringer och kollar läget nån gång.
Hoppas du hittat en flarra torr champagne att släcka törsten med.
Förhoppningsvis är det bättre bevänt med utbudet där du är nu än på Fridays vid Kungsan.
See ya´ up the road, buddy.

Låt oss avsluta med lite ren och pur lycka.
I söndags var vi på Liseberg och Emmie åkte Cirkusexpressen för första gången, eller "tåget" som hon kallar det.
Hon tjöt av glädje och finns det nåt som värmer själen mer än när ens barn riktigt kiknar av skratt?

Berg-och-dalbanan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback