Valresultatet 2006

Nej, jag gillar inte det som hände igår.
Nej, jag ser definitivit inte "nya" moderaterna som ett nytt arbetarparti.
Nej, jag tror inte alliansen kommer hålla över fyra år.

Men...
Jag är motvilligt redo att ge vår nya riksdagsmajoritet chansen.
Jag har inget val, men jag är ändå uppriktigt intresserad av att se vad som kommer hända framöver.
Är det så att alliansen sparkar igång jobbmaskineriet till den grad man lovat så är mycket vunnet, inte tu tal om annat.
Så visst...upp till bevis, Herr statsminister Reinfeldt.

Vad gäller Göran Persson och socialdemokraterna så gjorde man en riktigt usel valrörelse.
Persson har givit ett mycket trött uttryck och har tyvärr inte lyckats framstå som trovärdig i sina försök att skrämma med det berömda högerspöket.

Det är kanske så att Ingvar Carlsson i början på 90-talet i och med intåget på den europeiska öppna marknaden banade vägen för det här resultatet.
Vi lever i en ny tid med nya förutsättningar och tyvärr lyckades inte Socialdemokraterna träffa rätt med sin politik i den här valrörelsen.

Vad gäller Sverigedeomkraternas frammarsch i det här valet i allmänhet, och sina tre platser i Mölndals kommun i synnerhet ber jag att få citera Bruce Springsteen, som kvällen efter att Ronald Reagan valdes till president 1980 introducerade låten Badlands med dessa ord:

I don't know what you guys thought of what happened last night, but I thought it was pretty terrifying.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback