Efterlyst och eftersökt: Någon Annan

Jag vill härmed göra en offentlig efterlysning.
Jag söker febrilt efter en person under namnet Någon Annan.
Denna person har följt mej genom hela mitt yrkesverksamma liv upp till och med denna dag, det vill säga i snart 18 år.
Faktum är att mina föräldrar vill göra gällande att Någon Annan fanns i vårt liv redan när jag och min bror var små.
Enligt deras vittnesmål dök han/hon upp företrädesvis då godispåsen tömdes i skafferiet alternativt när någon av oss fått en smäll på kinden.

Faktum är att en röd tråd löper genom hela mitt förhållande med denna person:
Någon Annan är en trubbelmakare av stora mått.
På mitt företag är det till exempel alltid Någon Annan som lämnar intorkade kaffekoppar odiskade i diskhon.
Någon Annan är den som aldrig torkar av bordet efter lunchen, och som lämnar en sån där go bajsrand i toaletten.
Jag kan rätt ut säga att jag inte är särskilt förtjust i Någon Annan.

Men vem f-n är Någon Annan?!
Ingen på jobbet har vare sej sett personen eller känner till var han finns.
Mysteriet tätnar än mer när jag talar med vänner och bekanta.
Det visar sej nämligen att Någon Annan jobbar även hos dem!!
Hur detta hänger ihop begriper jag icke.
Vi torde ha att göra med ett svårt fall av schizofreni kombinerat med en helt osann snabbhet som misstänker ett nära släktskap med Herr Jul Tomté.
Skillnaden är dock att Herr Jul Tomté visar sej åtminstone en dag om året och då i ytterst sällsynta fall med Trubbel som andranamn.

I ett sista desperat försök att finna Någon Annan mailade jag häromdagen före detta generalskreteraren i FN Kofi Annan för att utröna ett eventuellt släktskap.
Kofi Annan dementerar dock starkt detta eventuella släktskap men erkänner med visst svårmod i rösten att Någon Annan även varit yrkesverksam i FN-skrapan.

Ja, Någon Annan är en stor gåta.
Om någon sett eller hört var denne person befinner sej just nu, så maila på [email protected].
Men lova mej en sak, lämna inte över det ansvaret till Någon Annan.
För då blir det ett elände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback