Knäpp av köldknäpp

Ja, det blev iallafall jag imorse.

Som vanligt kommer kylan som en smärre chock och överraskning vid ett antal väl valda ögonblick varje vinter.
Morgonens sex minusgrader utgjorde minsann inget undantag.
Trots all tänkbar upplysning via TV och internet om nattens kommande kyla så gick jag ju inte alls ut och sprayade in mitt lås på bildörren igår kväll i förebyggande syfte.
Givet som amen i kyrkan kärvade också låset nåt djävulusiskt imorse och först efter 20 minuters svärande och sprayande med Mos-spray fick jag stängt bildörren igen och kunde ge mej iväg, lite så där lagom försenad till jobbet.

En alldeles vanlig köldknäppsmorgon med en alldeles vanlig knäpp Dennis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback