070924 Convention Hall, Asbury Park

Så var den första spelningen med E Street Band sen den 13 oktober 2004 ett faktum.
21 låtar varav sju från Magic.
Särklassigt mest spektakulär i setlisten nedan är Thundercrack som ej spelats med E Street Band sen mars 1974.
I övrigt värt att notera är att Badlands inte spelades, något som jag på rak arm inte tror har hänt sen Springsteen återförenade bandet 1999.

Jag kan leva utan My Hometown och Empty sky.
Jag kan å andra sidan i högsta grad leva med en konsert som ger mej Something in the night, Night, Promised land, Candy´s room och Thundercrack.
Jag ser fram emot I´ll work for your love och You´ll be coming down.
De måste naturligtvis dyka upp framledes.

Imorgon smäller det igen.
För övrigt har en tredje uppvärmingsspelning annonserats för fredag 28 september, men då på Brendan Byrne Arena i Meadowlands.

Setlist 070924 Convention Hall, Asbury Park:

Radio Nowhere
No Surrender
Gypsy Biker
Empty Sky
Something in the Night
Girls in Their Summer Clothes
Night
Promised Land
Livin' in the Future
Devil's Arcade
Candy's Room
She's the One
Lonesome Day
My Hometown
The Rising
Last to Die
Long Walk Home
 
Thundercrack
Born to Run

Darlington County
American Land

Tack till setlist-tråden på
SPL.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback