IDOL = lyteskomik

Jag blir förbannad när jag ser TV-programmet Idol.
Det handlar i mångt och mycket om ren lyteskomik.
I vissa fall sitter även jag och ler, men i fallet Patrik ikvällens program gör man stor TV-show av en kille som åtminstone i mina ögon inte ser helt frisk ut psykiskt.
Det är möjligt att han är det, men jag måste ställa mej frågande till om TV4 gör en vettig bedömning när de visar sånt här på TV.
Skymningsmedia är naturligtvis inte sena att hänga på för att sälja sina lösnummer, som vanligt helt okänsliga för människan bakom TV-rutan.

Är det verkligen meningen att vi skall sitta och skratta åt människor som i flera fall med all säkerhet inte mår bra?
Är detta bra TV?

Jag blir mörkrädd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback