Ska jag svika mina ideal och fucka facket?

Jag är och kommer förbli en anhängare av socialdemokratiska värderingar.
Jag står på arbetarens sida i kampen för en rättvis lönebildning och goda arbetsförhållanden.
Jag har varit facket trogen sen dagen jag stämplade in min första arbetsdag, måndagen den 12 juni 1989.
Vi står inför ett förbaskat svårt val.

Jag och min fru betalar idag 1050 kronor i månaden till den nya Unionen.
Dessa 1050 kronor skulle som läget är nu göra en oerhörd skillnad för vår månatliga budget.
Vi snackar i princip en veckas utlandsresa om året för herr och fru Carlsson alternativt den där väldigt platta TVn jag suktat efter bra länge.
För att inte tala om alla utflykter med barnen 12000 om året skulle ge.

Svaret borde vara enkelt.

Men jag vill ta mej fan inte göra Knoll och Tott (Reinfeldt och Borg) den tjänsten.
Dilemma.

Hjälp oss.

Kommentarer
Postat av: steffodal

ge mig ditt bankkontonummer så ska vi väl lösa det.

Shit vad mkt ni betalar. Min sambo och jag betalar 661 kr tillsammans.
Även det är ju en liten slant, men vi får riktigt bra villkor för en hemförsärkring hos Folksam jämfört hos andra bolag, samt att vi får teckna bra försäkringar (olycka, sjuk) hos Förenade Liv för att vi är med i SKTF.
På så sätt tycker jag att det väger upp. Sedan slösar vi pengar på annat så för vår del vore det inte fackavgiften det första man skulle dra in på, utan kanske tänka lite mer på vad man köper.

2008-01-23 @ 16:23:58
Postat av: Olov

Jag hjälper till så gott jag kan, vid varje val. Det var en rejäl summa ni skall ut med varje månad, så jag förstår ert dilemma. Hoppas att ni orkar "stå emot" tills det oundvikliga inträffar 2010 (blir det väl).

2008-02-05 @ 20:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback