Comeback #2

Vad skall man egentligen med en blogg till?
Skall den reta, sticka ut, provocera eller bara finnas där som en slags kanal för allmäna funderingar kring vad som helst.

För min egen del gäller det sistnämnda.
Försöket att följa Springsteen Magic-turné med den här bloggen föll platt till marken i vintras då lusten försvann.
Lusten att skriva här alltså.
Turnén var helt fantastisk och de två kvällarna på Nya Ullevi precis så bra som man hade hoppats.
Men blogga, näääää.

Inspirerad av min käre vän Fredrik Beskows fina
blogg känner jag dock att det är dags igen med ett nytt försök.
Här lär ni inte hitta några sensationella scoop eller provocerande spyor.
Det blir snarare en kanal för min egen skrivarlusta och ett slags dagbok i miniatyr.
Om någon mot förmodan skulle finna orden läsvärda så fine, om inte så är det väl med den saken.

Gårdagen gav ett välkommet avbrott i vardagsbestyren då jag var med ett gäng jobbarkompisar på hockey, utbjudna av en leverantör (Tack för mat och dryck och skjuts hem, Kjell!).
Kameran följde med på resan och gav några riktigt fina höstbilder från Kållered och Göteborg.
Bilderna hittar ni på undertecknads sida på flickr.com och i mappen Höstpromenad.

Hockeyn var inte fullt lika kul.
HV levererade inte alls de två första perioderna, men slutknorren blev dramatisk då coach Kenta Johansson vid ställningen 5-2 till Frölunda plockade ut Stefan Liv i målet och spelade med tom kasse sista åtta minuterna och fick till ett fantastiskt tryck mot Frölundamålet.
En kul avslutning på en annars medioker HV-insats.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback